aaaaa daar is tie dan het krantje wat mij meer klanten gaat opleveren, meer naamsbekendheid en ik ben trots dat ik met mijn bedrijf in een krantje sta met een oplage van 40.000. Ja, toch! In de post van deze week op Facebook kwam ik met de vraag hoe zou jij reageren? Goed, daar gaan we.
Een aantal maanden geleden werd ik benadert door een organisatie of ik met een advertentie in een krantje zou willen staan hier in de buurt. Het zou een oplage zijn van 40.000. Ik heb daar even over nagedacht en na 3 telefoongesprekken had ik er een goed gevoel over. Het kost nou eenmaal geld en aangezien ik net startend ben wil ik daar goed mee omgaan. Dus conclusie ik had ja gezegd en had er zin in. Het contact liep voorspoedig en ik had een staande advertentie ingeleverd met de vraag of dit goed was. De reactie was “het ziet er goed uit” Hoppa, gaaf dit en ik kijk ernaar uit. Een maand na de sluitingsdatum ontvang ik een email dat het toch een liggende advertentie moest zijn met een toegevoegd eigen ontwerp van de organisatie. Toch gaaf dat ze met je meedenken en vond het een goed idee, alleen wilde hem toch net even anders. Ik kijk er toch op een andere manier naar niet waar. Goed, ik reageer op dat mailtje binnen een uur wat mij snel genoeg lijkt dat ik er nog wat aanpassingen aan wil doen en ik het morgen stuur aangezien ik tot laat aan het werk zou zijn die dag. Ik krijg geen antwoord, maar goed ik stuur toch de volgende dag mijn definitieve versie. Ik denk dat ze het wel een verbetering vinden al zeg ik het zelf. Ik had ze om een bevestiging gevraagd of ze het hadden ontvangen en of het juist was net als de eerste keer en kreeg geen bericht. Een aantal dagen later nog een mailtje of ze konden laten weten of het in orde was. Ik kreeg gelukkig antwoord met de tekst “ik heb het direct doorgestuurd in de hoop dat het nog op tijd is voor de drukker. Zo blij dat ze moeite deden om het allemaal voor elkaar te krijgen. Superfijn allemaal.
Op een vrijdag kom ik thuis van mijn werk en daar is het krantje!
Ik kijk vol verwachting uit naar de advertentie die met zoveel zorg en aandacht was samengesteld. Blader, blader, blader, vol verwachting klopt mijn hart.
Ja daar is hij en hij staat helemaal in de midden op een goede plek zoals ze hadden beloofd dus daar was ik super blij mee. Alleen wat mij direct opvalt is dat het niet mijn laatste versie is die ik heb ingestuurd. De QR-code is goed in het zicht en ik ga direct met mijn telefoon aan de slag om hem te scannen want dan komen ze direct uit op mijn website. Ik probeer en probeer en probeer. Ja inderdaad het lukt NIET! Ach, wat jammer zeg. Er staat nu wel een leuke foto moet ik zeggen van mij in een krantje met een oplage van 40.000. En hij springt er leuk uit. Het extraatje hierin is dat ik sponsor ben op deze manier van het krantje en daarbij een spelelement om mij te vinden ergens op internet.. Er staat namelijk geen website bij vermeld en de QR-code is niet te scannen. Hopelijk hebben mensen het snel door…
De vraag was hoe reageerde ik.
Ik moest erom lachen en dacht wat leer ik hier nu weer van?
Ik had boos kunnen worden en wat had dat me opgeleverd het enige is nu dat er een factuur ligt die betaald moet worden, NOT.De insteek is dat ik die niet ga betalen.
Ik heb een mooi mailtje gestuurd vorige week vrijdag en vandaag nu ik dit type op woensdag heb ik nog geen antwoord dus ik ga morgen maar eens een telefoontje plegen met de vraag of ze mijn email hebben ontvangen! De boodschap is, maak je niet druk om dingen waar je geen invloed op hebt.
Steek je tijd in dingen en mensen die ertoe doen. Het contact verliep echt heel goed en heb ik het gevoel in ieder geval dat ze het juiste met me voor hebben.
Het klopt, ik vul het in alleen als ik luister naar mijn gevoel is het waar.
Vraag jezelf af in situaties, heb ik er invloed op!
Is het antwoord nee, stop dan met al je gedachten in je hoofd.
Tot daar en stop.
Liefs Karin
PS. De foto is degene die het had moeten zijn!